! Avertissement !

! Les textes et illustrations du Ricaneux sont la propriété de la famille DELOCHE. Toutes copies non autorisées feraient l'objet de poursuites !




L'Ricaneux fait du vélo


aaOn n'ai biau fair', jiûne comme viu, on aime miu s'faire trans'ba'uter qué d'sa n'aller à piids.
aaC'est pou ça qu'les afants aim'min bin les p'tits barrous qui déroulont da les vallées avé leus roues en fonte, qu'les zouvriis des boutique coulont pendant qu'les patrons sont n'allés.
aaA c't'heure qui n'y ait des allocations, les zafants ont presque tous une bécanne en arrivant au monde…Pour nous c'nétat mi possible ! Nos parents n'étint mi assez riches, mais rouler su'n bécanne ça pouva s'faire si on pouva z'en emprunter yune.
aaN'a n'ai guère qui montrint en l'air si fala qui z'ont un aéroplane à z'eux…
aaCoume tous les ricaneux d'la famille quand j'avau un'e idée da la tête j'en l'avau mi à douesse qué vous pensez, et, n'ava bin longta qu'je r'wétau el vélo du cousin Nénesse, lou c'état un platryi, on l'voya bin su l'cad quétat toujours blanc, les pneus étint pleins, n'ava pon d'chambre et d'pompe à vélo bin sur, et d'puc n'ava pon d'frein, y fala mett' sa piid sur la roue de d'vant quand on voula s'arrêter pasqué les gardes boue n'existint mi. La sounette n'ava pu d'couvert et pou la plaque el'cousin s'arrangea avé les gendarmes, y leu boucha des trous ou à leux femmes quant y li d'mandint.
aaToute les s'mîn'nes quand j'savau qué l'cousin n'trvailla mi, j'allau chu z'eux pou l'pécuner et faut croire qu'j'étau pu patient qu'à c't'heure pas'c'qui s'adorma su sa chaise après avoir bu sa bédot et y fala qu'jattends qui r'vint à lou.Ej veux bin té l'prété qui m'disa mais n'li fait pon d'cugnes espèce d'arland ! N'me l'ramaine mi broyi..
aaAh ! ah ! ça ara putot té mi qu'ara té broyi et heureus'ma qu'da c'ta la n'ava guère d'autos et qu'nava des p'tits tas d'graviis d'chaque coté du t'chmin pou dechad'e du vélo..et n'mi choir de trop haut..Combin d'fois qu'j'ai yu l'bas d'mes culottes pris da les pédales et qu'moman s'demanda pouquoi qu'j'er venau si affrengi... J'va vous raconter el'tour qu'jai yu au coumaçema.
aaUn'e fois qu'j'étau bin lanci et qu'ej trouveau qu'ça alla pou l'miu da l'meilleur des mondes, vla ti pas qu'ej'woi la Noémie débusquer pou traverser la place…
aaAttention ! vaillant qu'j'mé dis, y n'faut mi qu'ej li rentr' dedans…
aaC'est curieux allez ! c'est coume si j'avau té attiré pa c'te femme là.
aaPu qu'ej voulau l'éviter pu qu'ej fonçau su lie, si bin qu'en arrivant d'ssus elle n'ai yu qué l'temps d'aggriper l'guidon et hop ! La v'la à t'chvau et avé les cotes er'troussies…et mi qui n'pouva pu m'arrêter ! Sacrée Noémie va ! Elle ava tel'ma yu peu qu'elle ava poussi un cri à ravigoter les morts, et qu'tous les d'gens étint sortis su leux passets. Heureus'ma qu'nava un'e p'tite montée après la place et qu'ça ava coupé no élan.
aaAh ! mes pauv's z'afant qué pétée su ma gonelle es' jour là !