! Avertissement !

! Les textes et illustrations du Ricaneux sont la propriété de la famille DELOCHE. Toutes copies non autorisées feraient l'objet de poursuites !




L'mariage du Michel

a
a
a
a
Da no famille, la pu grosse du pays, on n'est à c't'heure toute un' mauille de cousins, n’a n'est qui vont à la messe ed' temps en temps, yauque coume aux rameaux, ou coume à la Toussaint. N'a n'est qui s'frint pûtot dewoin'mé qu'ed manquer la messe et surtout c'ellat'e d'onze heures à douesse qu'on peut s'moutré da ses pu biaux affutiaux d'vant l'patron qui croque du bon diu et qu'on dit d'sa femme et d'lou qu' c'est des gents bin pensants. Allé ! quoiqu' ça veut dir'e ça ?
El cousin Michel qu'ava trouvé chaussure à sa piid coume on dit d'quequn qui ait envie d'es marii n'état mi batiji et lie elle voula s'mariie à l'église.
No Michel qu'état pûtot timide ava d'mandé au Nestor (un cousin du coté d'sa mère) dé v'ni avé lou chu l'curé.
Pou s'douner d'l'assurance les deux cousins avint d'ja avaler un'e paire de canons... Des canons qui n'ont rin à woir avé les ceux du pape bin sur !
J'vourau bin em' marii à "église qui dit l'Michel mais j'en'sau mi batiji. Sa n'fait rin qui dit l'curé, y n'est jamais trop tard pou bin faire...
J'en vous d'mandrai mi grand yoque... Vous z'allez m'dire : j'crois au bon diu.
Ah non! Ah non qui dit l'Michel j'en' peux mi vous dire ça pasqué j'ni crois mi.
Allons! Allons! Dites mé j'crois au bon diu, et vous s'rez batiji, et j'vous payerai mim'me la goutte pa d'ssus.
Non ! J'en' peux mi vous dire ça et si j'el disau ej' s' rau un sacré mateu et ma grand'père, ma grand'mère, popa, moman et toute ma famille a s'rint bin aflligis et y s'ertournerint sûrma da leu tombe!
Bon! C'est tout qui dit l'curé j'en' peux pu rin faire pour vous. Allez woir ailleurs ! El cousin est té tout d'min'me marii à l'église!
C'est ti qu'un aut' curé en'li ava mi présenté les choses ed la min'me façon, ou c'est ti qui l'ava douné yoque pou l'bon diu ?...
On n'ai rencontré l'Michel la s'min'e passée avé sa p'tit tchien da les roches des quatre fils Aymon.
Tin l'Michel sa va ti l'min'nage et couma qu' sa s'fait qu'tu z'es tout seu ?
Ah ! vous z'anau des bounes vous z'aut's, et pou des cousins laissez mé rire!
Et bin quoi qui gn'est ?
C'est ti qu'vous n'êtes mi au courant ? On n'woi mi c'qué tu veux dire.
Ah ! c'est trop fort qui dit en tapant du piid ça fait trois z’ans qu'ej sau divorcé !...